Jak promować swoją stronę www?

Jak promować swoją stronę www?

Pozycjonowanie witryny internetowej jest skutecznym sposobem na wypromowanie witryny. Polega na umieszczaniu w internecie linków wraz ze słowami kluczowymi. Pozycjonowanie jest częścią większego procesu zwanego SEO, w skład którego wchodzi również optymalizacja strony internetowej. Zobacz, jakie są sposoby pozycjonowania witryny i na czym polega aktywność Google.

Od czego warto zacząć pozycjonowanie stron Warszawa?

Przystępując do pozycjonowania warto opracować strategię. Podstawowym jej etapem powinno być stworzenie wartościowej treści, zwanej w żargonie interaktywno marketingowym contentem. Zanim zaczniemy pisać treść, powinniśmy jednak dobrze zanalizować branżę, w której będziemy się specjalizować. Ważne jest tutaj znalezienie słów kluczowych. Na przykład jeśli ktoś chce zaproponować usługi pozycjonowania stron, powinien opracować słowa typu:

  • pozycjonowanie stron cennik

  • aktywność google

  • pozycjonowanie stron Warszawa

Niektóre słowa jest trudniej pozycjonować (te bardziej ogólne, czyli: pozycjonowanie), a inne (te dokładniejsze: pozycjonowanie stron cennik, pozycjonowanie stron Warszawa) łatwiej jest wypromować w wyszukiwarkach internetowych, ponieważ mają one mniejszą konkurencję. Sztuką jest znaleźć takie hasła kluczowe, które będą z jednej strony miały dosyć dużą popularność, a z drugiej nie będą oblegane przez konkurencję, czyli nie będą już w dużym stopniu pozycjonowane.

Optymalizacja – zatrudnij profesjonalną agencję

Drugim etapem pozycjonowania strony internetowej jest jej optymalizacja. Czyli zanim zaczniemy linkować do witryny, musimy dostosować jej treść do wymagań algorytmów. Ważną kwestią jest dostosowanie do algorytmów sztucznej inteligencji wyszukiwarek kodu źródłowego. Już na tym etapie warto zatrudnić sprawdzoną agencję SEO, taką jak BLUMO. Fachowcy z tej branży są w stanie sprawdzić czy kod witryny jest dobrze przystosowany do algorytmów, a wręcz mogą sami się tym zająć. W skład takich usług wchodzi analiza kodu i struktury witryny, a także:

  • zabezpieczenie strony szyfrem SSL

  • dopasowanie nagłówków, tytułu i opisu strony

  • analiza szybkości ładowania witryny

  • dopasowanie responsywności strony, czyli dopasowanie do wielkości okna przeglądarki i zadbanie, aby witryna czytelnie wyświetlała się zarówno na ekranie laptopa jak i tabletu czy telefonu

  • zmniejszenie ciężkości obrazów spowalniających ładowanie

Linkowanie i aktywność Google

Jeśli już zadbaliśmy od treść i optymalizację witryny, warto przystąpić do budowania linków, czyli do linkbuildingu. Linkowanie odbywa się oczywiście poza docelową witryną. Linki, które pozyskujemy, muszą być wartościowe, bo w tej sposób strony zyskuje tzw. ranking – witryna linkująca także musi być wartościowa. Algorytm wyszukiwarki z pewnością zauważy polecenia witryny w internecie. Linki wraz z opisem umieszczane są na przykład w katalogach. Można też linkować do witryny poprzez umieszczanie na wysoko-rankingowych witrynach artykułów pozycjonujących. Innym sposobem na linkowanie jest budowanie zapleczy. Linkowanie zewnętrzne może też pochodzić również z poleceń i postów na forach internetowych. Aby uatrakcyjnić i uskutecznić proces SEO można też skorzystać z obecnego na stronie BLUMO narzędzia monitorującego frazy sprawdzającego aktywność Google. Na stronie BLUMO jest też narzędzie, dzięki któremu możemy sprawdzić pozycjonowanie stron cennik.