Jak tworzyć hasła reklamowe?

Jak tworzyć hasła reklamowe?

Prawie każdy konsument jest w stanie podać przynajmniej kilka sloganów znanych marek – nawet takich, które ogromną popularnością cieszyły się jakiś czas temu. Do tych ostatnich należy chociażby Nokia i jej „Connecting People”. Wiele firm opracowało hasła reklamowe, które osiągnęły odwrotny efekt do oczekiwanego – zniechęcały do marki. Jak tworzyć takie, które wspierają i promują Twój biznes?

Czym jest hasło reklamowe?

Hasłem reklamowym można określić hasło czy też slogan marketingowy projektowany na potrzeby danej kampanii. Firmy mają również slogany, które są wciąż wykorzystywane w komunikacji, nie tylko w ramach jednej akcji. Przykładem jest doskonale znane hasło sieci McDonald’s – „I’m lovin it”.

Hasło reklamowe nie gwarantuje sukcesu

Slogan marketingowy powinien być przemyślany. Popełnienie błędu w tym zakresie bywa bardzo kosztowne. Należy dokładnie przeanalizować, czy hasło reklamowe jest zaprojektowane tak, aby trafiło do odbiorców i było przez nich dobrze zrozumiane. Niektóre marki popełniły kosztowne błędy. Doskonałym przykładem jest hasło firmy Daewoo – „Stać Cię na więcej”. Konsumenci odebrali przekaz opacznie. Wyciągnęli wnioski, że powinni postawić na inną markę, tym bardziej że Daewoo oferowało tanie samochody i sprzęty. Obecnie firma już nie istnieje.

Innym jest lokalny przykład z Polski. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Chojnic promowała się hasłem „Od twarogu z Chojnic jeszcze nikt nie umarł”. Nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów.

Nie ma hasła reklamowego, które gwarantuje sukces. Natomiast jeśli poświęcisz czas, przeanalizujesz odbiór, odpowiednio podejdziesz do wyboru, to zwiększysz szanse na powodzenie. Przykłady chwytliwych haseł, które odniosły sukces, możesz sprawdzić na stronie – https://responsywnie.pl/28-chwytliwych-hasel-reklamowych/.

Dobre hasło reklamowe – jak je stworzyć?

Przede wszystkim daj sobie czas. Kampania reklamowa jest kosztowna, a slogan powinien być dokładnie przeanalizowany, aby mieć szanse na odniesienie sukcesu. Co zrobić, aby opracować dobry slogan? Takie hasło powinno:

  • zapadać w pamięć – niektóre slogany wzbudzają zainteresowanie ze względu na kreatywną grę słów. Dobrym przykładem jest hasło marki Żubr „Dobrze posiedzieć przy żubrze”. Inny przykład to „Red bull doda Ci skrzydeł”;
  • wyróżniać się na tle konkurencji – analiza haseł używanych przez inne marki to standardowy krok, ale nie inspiruj się za bardzo. Slogany nie mogą być bardzo podobne. Po pierwsze to nieetyczne, a po drugie – hasło ma Cię wyróżniać, a nie powodować, że konsument będzie je kojarzyć z innym podmiotem;
  • oddziaływać na emocje – znakomitym przykładem jest hasło „I po bólu!” marki Apap. Krótkie, proste i jasno wskazuje, co osiągniesz dzięki produktowi;
  • być dopasowane do odbiorców – inne powinno być, jeśli produkt kierujesz do nastolatków, a inne – do seniorów;
  • podkreślać mocne strony – w haśle reklamowym możesz znaleźć również miejsce na podanie ważnej cechy. Dobrym przykładem jest znakomicie znana w Polsce marka Grycan i jej slogan „Lody od pokoleń”;
  • być proste – gry słów są atrakcyjną formą przekazu, ale w każdym przypadku podstawą powinno być opracowanie takiego sloganu, który zostanie łatwo zrozumiany;
  • być krótkie – najlepiej, aby składało się z nie więcej niż 6-8 słów. Nie używaj takich, które są trudne do odczytania lub wymówienia. To podstawowe zasady, na które trzeba zwrócić uwagę, jeśli chcesz, aby slogan był łatwo zapamiętywany i przekazywany dalej;

Przetestuj wybrane slogany

Zanim wybrane slogany zostaną wykorzystane w kampanii, przetestuj je na odbiorcach. Najlepiej zaprezentuj kilka propozycji pewnej grupie klientów i poproś, aby wybrali ich zdaniem najlepszą. Ewentualnie poproś o opisanie odczuć związanych z pomysłami. Zmotywuj ich do działania, np. rabatem na zakupy.

Dzięki temu zmniejszysz ryzyko negatywnego odbioru sloganu. Warto przeprowadzić test na dużej grupie klientów i dopiero wtedy podjąć decyzję, które propozycje są najlepsze. Wybór nigdy nie powinien opierać się na odczuciach tylko jednej osoby.